Blog design and digital scrapbooking elements created by Adori Graphics »

Tuesday, March 20, 2012

Spotted : A long long long journey to Krabi

Hola everyone...
aku update pasal travel aku ke krabi cuti sekolah lepas. Ape yg aku bleh rumuskan trip kali ni adelah hasil kerje giler aku..alah selalu pun menggiler jugak kan...tapi kali ni lebih menggiler biler aku travel by ktm train. Journey kl sentral-hatyai-hatyai..kl-hatyai 12 jam manakala mini van dari hatyai ke krabi 3 jam lebih...kire seharian la perjalanan dari kl. waktu aku gerak kl pukul 9pm...aku sampai krabi around pukul 5pm. As usual..aku hanya berbekalkan google maps, hotel aku booked 2 hari sebelum depart, so x susah..semua dah arrange dr kl & aku amik about 2-3 hari google rate teksi, interesting place & hotel.

Travel date : 11-15 March 2012
Travel transportation: train/mini van/tuktuk
Travel budget: overall budget for 5d4n at Krabi & hatyai (family budget) rm1200


SO ape yg menarik Krabi ni?
Happening...itu aje la yang aku boleh ckp..also food's heaven...x susah nak cari makanan halal kat Krabi, mostly halal, bersepah aje makanan halal..pilihan kat tgn uols..makanan murah ade..mahal pon x kurang hebat!
nak merayap sekita Krabi pun x jadik hal sbb tuktuk banyak..also island hopping atau interesting place pon x susah nak pergi..mmg bnyk agen and Krabi adalah pekan hidop..bar banyak..mat saleh ramai...kedai bnyk...shopping pun best!(pelik kenapa Malaysia x buat mcm ni..mesti tourist akan masuk lebih ramai sbb ikot pendapat peribadi aku...pulau2 Malaysia x kurang hebat jika nak banding Thailand)...almost the same dgn Bali...Aktiviti kat sini tertumpu kepada snorkeling/island hopping & diving. Ade jugak kawsan menarik sekitar krabi town mcm gi elephant santuary, waterfall and kolam air panas emerald pool.
mmg x boring kalau gi Krabi, tapi kalau anda dah sampai sini..nak bnyk aktiviti..kos kene pandai2 kurangkan...boleh tahan jugak la..jadik kene pandai cari agen. nak lebih adventure mcm kami..kami redah aje gi town Krabi naik tuktuk...cara ini lebih murah :)...jgn risau...org kat sini x sombong..

so sile la jamu mata..ni antara picture yg dapat aku abadikan...dan..perjalanan aku ke sebelah selatan Thai akan aku sambung padan tahun depan kerana aku bercadang utk menghabiskan 10 hari dgn menjelahi dari koh samui-phuket-koh lanta-trang-koh lipe dan terus ke langkawi. Insyallah..ape-ape pun semuanyer bergantung pada keadaan fizikal serta kemampuan dr segi kesihatan serta bajet. kamu semua doa-doa kan kami ye! amin...

0 comments:

Post a Comment

 
Free blog design by Adori Graphics using the Be Inspired digiscrapping kit by Adorible Digital Designs