Blog design and digital scrapbooking elements created by Adori Graphics »

Tuesday, July 10, 2012

Kisah hati...



oh ya..kenape kisah kali ni ek..kali ni kisah hati aku..ape aku rase..ape aku through..ape yg aku korbankan...ape yg kesalkan...betul kata org2 tua...selagi kita x jadik ibu-bapa..selagi xde anak sendiri...mmg kita x rase...kasih syg dekat anak tu mmg selautan..mmg seboleh nyer kalau ape-ape yg berlaku kat anak tu, kita memohon pada ALLAH untuk ditukar ganti..mcm tu kasih syg ibu bapa terhadap anaknya.

on 25th June 2012, adalah hari paling menyayat hati aku sepanjang tempoh aku jadik seorg ibu..kenapa aku katakan menyayat hati...sbb aku x sanggup lihat kesengsaraan yg dialami Muhd. Dayyan. tak semena-mena sewaktu jari-jari aku menaip ni pon..air mata bercucuran. Bukan hak aku utk mengeluh pemberian Allah ini..tapi x tertanggung melihatnya..Ku mohon padamu ya Allah,tabahkan hati aku menempuhi keadaan ini..secara jujurnya..aku bukanlah kuat mane..mmg dalam diam, aku sorokkan linangan air mata ni..lagi-lagi aku tak mahu dayyan nampak...seluruh kekuatan serta kemampuan aku...aku ingin berikan pada dia.

Memang betul, ujian ini tak lah berapa hebat buat keluarga aku..ada lagik insan yang menanggung lebih teruk dari ini...cuma sebagai seorang ibu, aku mmg x berdaya melihat keadaan dia sebegitu...

Orang boleh cakap ape-ape sahaja...tapi setiap orang yang diduga sebengini akan tahu betapa pilunya diri lagi-lagi terpaksa melalui keadaan ni dgn seteguh-teguh diri sendiri...kadang kala tertanya...tidakkah mereka mempunyai rase belas kasihan?..sedangkan mereka bukan calang-calang org yg 'rapat'...semoga Allah merahmati kamu semua...*hanya TUHAN yang tahu ape dalam hati*

25/06/2012- Dayyan sekali lagi dimasukkan ke wad pembedahan utk EUA for glaucoma, mmg entah kenapa minggu tu aku terase x sedap hati...sepatut shud not feel that way sbb dayyan examine mata biase...tapi..pagi tu apabila doc check mata dia..haptic for his eyes dah berubah (tempat pegang lens), jadik nak x nak, dia terpakse buat operation, almost 3 hours operation buat aku sesak x bernafas..aku umpama mati jiwa waktu tunggu operation...ni la rupa dayyan sewaktu a few minutes keluar dari operation room, still unconcious & mata nampak bleeds..cant take it...really sad :(







saat paling menyayat hati..bila dia x dapat bukak mata..terlalu pedih..dia meraung sebb kegelapan serta sakit...betapa dlm hati aku dpt rasakan andai tiada nikmat utk dia lagi..begitu lah keadaannya,2 hari jiwa aku terseksa melihat dia x dapat buka mata..bila malam nak pegi toilet,dia kejutkan aku...berdukung aku bwk dia ke toilet..bila makan aku suapkan...dia cuba menggapai tgn aku, aku menangis dalam diam, tapi dia raba pipi aku dan tahu aku menangis,dayyan kata " bu...napa pipi ibu basah?" aku diam aje..dia ckp" bu jgn nangis tau, nanti dayyan ok"...mmg tak ada siapa yang melihat keadaan itu tanpe setitik air mata...

andai ini balasan dosa-dosa ku yang lalu..jangan la uji dia sebegini ya Allah..biar la aku sahaja yang lalui hukuman itu... :(

0 comments:

Post a Comment

 
Free blog design by Adori Graphics using the Be Inspired digiscrapping kit by Adorible Digital Designs